Sidst opdateret: 16. februar 2025
Nedenfor fremgår de generelle servicevilkår og handelsbetingelser for brug af og handel med SkrivSikkert ApS samt licensaftalen til SkrivSikkerts software og tjenester. Vi anbefaler, at du læser dem grundigt igennem, inden du tager SkrivSikkert i brug eller gennemfører et køb. Ved at tilgå eller anvende SkrivSikkerts tjenester eller software accepterer du nærværende vilkår og betingelser.
Nærværende handelsbetingelser og vilkår (herefter “Vilkår”) gælder for alle produkter og tjenester, jf. pkt. 3, samt skrivsikkert.dk (herefter “Hjemmesiden”), der tilbydes af SkrivSikkert ApS, CVR nr. 45455238 (herefter “SkrivSikkert”) med kontor på Sundkobbel 40, 6300 Gråsten, Danmark, og som brugerne heraf (herefter “Brugere”), jf. pkt. 4, måtte købe eller anvende.
Vilkårene gælder uanset, om Brugeren anvender en gratis version, har et individuelt betalt abonnement eller har adgang via en licens stillet til rådighed af en organisation (f.eks. en arbejdsgiver eller uddannelsesinstitution).
Din brug af enhver del af SkrivSikkerts tjenester eller software udgør din accept af disse Vilkår samt vores Privatlivspolitik, som er en integreret del af disse Vilkår.
Vi har designet vores platform i overensstemmelse med GDPR (forordning nr. 2016/679 af 27. april 2016) og databeskyttelsesloven. Dette engagement er en løbende proces, hvor vi dedikerer os til at videreudvikle vores tjenester med fokus på databeskyttelse og brugernes privatliv.
Vores primære mål er at respektere og beskytte vores brugeres privatliv. Vores tilgang sikrer, at brugernes interaktioner med vores platform forbliver private og sikre.
Funktioner, der er tilgængelige direkte på SkrivSikkerts webapplikation, herunder grammatikkontrol, tekstforbedring, sproglig assistance og andre AI-drevne værktøjer. Funktionaliteten af SkrivSikkerts Tjenester afhænger af internetforbindelse samt Brugerens input og styring.
Brugere er defineret som enhver, der køber eller bruger de Tjenester, der tilbydes af SkrivSikkert, jf. pkt. 2 ovenfor. Disse Vilkår gælder for alle Brugere, uanset adgangsmetode:
Enhver Brugerkonto er personlig. Brugeren må ikke dele sine loginoplysninger eller på anden måde give andre fysiske eller juridiske personer adgang til SkrivSikkerts Tjenester eller Software via sin konto. Brugeren er ansvarlig for al aktivitet, der sker via Brugerens konto.
De til enhver tid gældende priser for SkrivSikkerts Tjenester fremgår af Hjemmesiden i DKK. Priserne er baseret på abonnementstype og afspejler prisen på et månedligt abonnement.
SkrivSikkert kan, alt efter omstændighederne, og f.eks. som følge af, men ikke begrænset til, øgede omkostninger, vælge at justere priserne løbende. Brugere vil dog altid blive informeret herom forud for enhver eventuel justering af prisen for brugen af SkrivSikkerts Tjenester. Denne informering vil ske tidligst 60 dage inden ændringen foretages.
Når Brugeren gennemfører et køb af SkrivSikkerts Tjenester på Hjemmesiden, trækkes beløbet fra Brugeren samme dag og derefter på månedlig basis, medmindre andet er specifikt angivet. Den efterfølgende månedlige betaling for SkrivSikkerts Tjenester forfalder til betaling på det aftalte tidspunkt, hvilket som udgangspunkt og medmindre andet er aftalt mellem Brugeren og SkrivSikkert, er samme dag som tidspunktet for Brugerens første køb, men i den efterfølgende måned og derefter med et månedligt interval, jf. pkt. 7 nedenfor.
SkrivSikkert modtager betaling fra gængse betalingskort for køb af SkrivSikkerts Tjenester på Hjemmesiden. SkrivSikkert afholder de omkostninger til gebyrer, der opkræves af betalingsindløser i forbindelse hermed, mens Brugeren selv afholder øvrige omkostninger.
Ved brug af den automatiske betalingstjeneste er Brugeren selv ansvarlig for at indgå den nødvendige aftale med sin betalingsformidler om automatisk hævning af den månedlige opkrævning for SkrivSikkerts Tjenester (herefter “Abonnementet”).
Adgang: Når Brugeren har gennemført betalingen, oprettes Brugeren i systemet og får umiddelbart efter adgang til SkrivSikkerts Tjenester, der er tilgængelige, når Brugeren har forbindelse til internettet.
Tilgængelighed: SkrivSikkert bestræber sig på at stille Tjenester til rådighed for Brugeren i videst muligt omfang. Det kan dog ikke garanteres, at alle Tjenester til enhver tid er tilgængelige, eftersom der f.eks. kan forekomme vedligeholdelse eller andre begivenheder, der ligger uden for SkrivSikkerts kontrol, og som gør SkrivSikkerts Tjenester midlertidigt helt eller delvist utilgængelige.
Ansvarsfraskrivelse: SkrivSikkert påtager sig under ingen omstændigheder noget ansvar for eventuelle konsekvenser eller skader som følge af manglende tilgængelighed, eller at SkrivSikkerts Tjenester og Software ikke kan anvendes helt eller delvist som tilsigtet, jf. pkt. 9.
Abonnementet på SkrivSikkerts Tjenester udgør et løbende aftaleforhold. Således fortsætter Abonnementet som udgangspunkt, indtil Brugeren opsiger det, jf. straks nedenfor.
Individuelle Abonnementer: Abonnementet er løbende og fortsætter med den valgte faktureringsperiode (typisk månedligt), indtil det opsiges af Brugeren eller SkrivSikkert.
Organisationslicenser: Licensens løbetid bestemmes af aftalen mellem SkrivSikkert og Organisationen. Den enkelte brugers adgang ophører, når aftalen udløber/opsiges, eller hvis brugeren ikke længere er tilknyttet Organisationen.
Abonnementer kan til enhver tid opsiges af Brugeren straks og uden binding. Brugeren kan selv opsige Abonnementet via Hjemmesiden. Alternativt kan Brugeren sende en mail til kontakt@skrivsikkert.dk.
SkrivSikkert forbeholder sig retten til løbende at foretage ændringer, herunder ændringer i vilkår, priser og tjenester. I yderste konsekvens er SkrivSikkert berettiget til at ændre i Brugerens adgang til SkrivSikkerts Tjenester, såfremt Brugeren er i væsentlig misligholdelse, f.eks., men ikke begrænset til, Brugerens manglende betaling for Abonnementet.
Nærværende Vilkår opdateres løbende. SkrivSikkert offentliggør de ændrede Vilkår på Hjemmesiden. De ændrede Vilkår gælder for nye Brugere fra og med den dato, de offentliggøres. Eksisterende Brugere er bundet af de ændrede Vilkår 60 dage efter, at de har modtaget meddelelse herom via e-mail eller gennem offentliggørelse på Hjemmesiden. Såfremt en Bruger ikke godkender de ændrede Vilkår, kan Brugeren opsige Abonnementet straks uden binding.
SkrivSikkert har samtlige ejerrettigheder og immaterielle rettigheder til SkrivSikkert og dets Tjenester. Brugeren har alene de rettigheder, der udtrykkeligt fremgår af nærværende Vilkår, medmindre andet er aftalt skriftligt mellem Brugeren og SkrivSikkert.
Brugeren forstår og accepterer, at SkrivSikkert, herunder Hjemmesiden, SkrivSikkerts browserudvidelse og Tjenester i øvrigt, er beskyttet af immaterielle rettigheder, som indehaves af SkrivSikkert eller tredjepart, og at disse ikke må ændres, kopieres eller oversættes, ligesom koder ikke må undersøges eller dekrypteres.
Brugeren er ligeledes medvidende om, at billeder, tekst og øvrigt indhold er beskyttet af immaterielle rettigheder og bekræfter ikke at anvende eller benytte disse uden forudgående skriftlig tilladelse. SkrivSikkert giver, hverken direkte eller indirekte, ingen licens eller brugsrettigheder til SkrivSikkerts indhold, medmindre dette er udtrykkeligt angivet.
Udover hvad der i øvrigt fremgår af nærværende Vilkår, gælder der følgende ansvarsbegrænsninger:
SkrivSikkert afgiver ingen garantier eller indeståelser vedrørende eksisterende indhold eller information på Hjemmesiden, ej heller genereret indhold eller information gennem SkrivSikkerts Tjenester samt rigtigheden heraf i øvrigt.
SkrivSikkert afgiver ingen garantier eller indeståelser for kvaliteten, anvendeligheden eller sikkerheden af Hjemmesiden eller SkrivSikkerts Tjenester i øvrigt, ligesom SkrivSikkert ikke er erstatningsansvarlig for tab eller skader, der er forårsaget af eller direkte eller indirekte kan sættes i forbindelse med en informationssikkerhedshændelse eller fejl eller nedbrud i SkrivSikkerts IT-systemer, eller driftstab, tidstab, avancetab, tab af data, mistet goodwill og enhver anden form for indirekte tab.
Brugeren forpligter sig til, uden begrænsning, hverken direkte eller indirekte at fremsætte krav eller fordringer mod SkrivSikkert, dennes koncern- eller tilknyttede virksomhed, ejere eller ledelse (bestyrelsesmedlemmer, direktion, personale eller konsulenter) i anledning af de i nærværende Vilkår oplistede ansvarsbegrænsninger.
Ligeledes skal Brugeren holde SkrivSikkert skadesløs i den udstrækning, SkrivSikkert over for tredjepart pålægges ansvar, der udspringer af SkrivSikkerts Tjenester tilbudt til Brugeren, og som sammen med eventuelle krav fra Brugeren overstiger begrænsningerne i Vilkårene, eller som SkrivSikkert ikke er ansvarlig for overfor Brugeren.
SkrivSikkert er under ingen omstændigheder ansvarlig for indirekte skade eller tab af indtægt eller lignende.
SkrivSikkerts maksimale erstatningsansvar overfor Brugeren kan under ingen omstændigheder overstige summen af Brugerens totale betalte beløb for SkrivSikkerts Tjenester, dog maksimalt 5.000 kr.
Brugeren kan kun rejse eventuelle øvrige krav mod SkrivSikkert, og ikke mod de enkelte ansatte, ejere eller fysiske såvel som juridiske personer involveret i SkrivSikkert i øvrigt.
Såfremt Brugeren er erhvervsdrivende, forældes Brugerens erstatningskrav mod SkrivSikkert 12 måneder efter, at Brugeren er eller burde være blevet bekendt med de omstændigheder, der begrunder erstatningskravet, dog senest 3 år efter, at SkrivSikkert har tilbudt SkrivSikkerts Tjenester, som erstatningskravet hidrører fra, til Brugeren.
I forbindelse med brug af SkrivSikkerts Tjenester behandler SkrivSikkert personoplysninger om Brugerne. For mere information herom, se venligst SkrivSikkerts Privatlivspolitik.
Generel information om Tjenester m.m. fra SkrivSikkert sendes direkte til Brugeren på den oplyste e-mailadresse.
SkrivSikkert anvender cookies på Hjemmesiden, herunder i forbindelse med SkrivSikkerts Tjenester.
For mere information herom, se venligst SkrivSikkerts Cookiepolitik.
Da SkrivSikkerts tjenester er digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, gælder følgende særlige regler i henhold til forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, nr. 13:
Ved køb af et SkrivSikkert-abonnement gives der øjeblikkelig adgang til tjenesten. Ved gennemførelse af købet giver du dit udtrykkelige samtykke til, at leveringen af den digitale tjeneste påbegyndes straks, og du anerkender dermed, at den lovbestemte fortrydelsesret bortfalder, så snart tjenesten påbegyndes.
Selvom den lovbestemte fortrydelsesret bortfalder ved øjeblikkelig adgang til vores tjeneste, tilbyder SkrivSikkert alligevel en frivillig 7-dages tilfredshedsgaranti fra købsdatoen.
Hvis du ikke er tilfreds med vores tjeneste, kan du inden for 7 dage fra købsdatoen meddele SkrivSikkert ApS (kontaktoplysninger findes i pkt. 12) din beslutning om at annullere dit køb i en utvetydig erklæring (f.eks. via e-mail).
Hvis du annullerer dit køb inden for tilfredshedsgarantiens 7 dage, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi modtager meddelelse om din beslutning om at annullere. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Tilfredshedsgarantien gælder kun for private forbrugere (dvs. privatpersoner, der ikke handler som led i erhverv) og kun ved køb af et nyt abonnement. Den gælder ikke for fornyelser, opgraderinger eller ved gentagne køb. SkrivSikkert forbeholder sig retten til at afvise krav under tilfredshedsgarantien i tilfælde af misbrug.
Nærværende Vilkår er reguleret i henhold til dansk ret.
Enhver tvist, der udspringer af eller i forbindelse med disse Vilkår, herunder vedrørende eksistens, gyldighed eller ophør af disse, skal søges løst mellem Brugeren og SkrivSikkert.
Hvis du har spørgsmål eller bekymringer vedrørende disse Vilkår, bedes du kontakte SkrivSikkert på:
SkrivSikkert ApS
Sundkobbel 40
6300 Gråsten
Danmark
CVR: 45455238
E-mail: kontakt@skrivsikkert.dk